Problem intenzivnog saobraćaja kroz Petrovaradin dugo je zanemarivan, tako da su značajno ugrožene i osnovne funkcije života u ovom području. Mnogi vozači teških kamiona koriste ovu magistralnu trasu, koja direktno prolazi kroz centralne ulice Petrovaradina kako bi izbegli plaćanje drumarine na autoputu. Više od 1000 kamiondžija svakodnevno protutnji ovim ulicama od čega pucaju zidovi i ruše se plafoni, a spavaće sobe izmeštaju se na dvorišne strane kuća ili, dešavalo se, kamioni uleću u kuće i dvorišta. Upravo je Reljkovićeva ulica startna pozicija teškašima koji preko montažnog mosta prelaze u Srem, a odatle grabe starim magistralnim putem ka Beogradu i dalje ka Grčkoj i Turskoj ili se drugim magistralnim putem spuštaju ka Rumi i putevima ka Hrvatskoj. Da bi uhvatili ove trase kamiondžije prolaze iz Reljkovićeve u Preradovićevu ulicu, a na putu ka Rumi i ulicom Račkog. Na raskrsnici Reljkovićeve i Preradovićeve ulice i slučajnom prolazniku će zasmetati buka i pojačan intenzitet saobraćaja jer tom raskrsnicom svakodnevno prolaze kamioni teretnjaci i šleperi usled nedostatka obilaznice. Za ljude koji su tu svakodnevno i čije kuće su u ovim centralnim ulicama, kada se tresu temelji i prozori, buka je najmanji problem.
Obilaznica magistralnog puta M-22.1, Beograd-Novi Sad predviđeno je da se izvede od postojeće trase u blizini mosta preko Dunava, oko prostora fabrike "Pobeda", crpne stanice "Rokov potok", do veze sa postojećim magistralnim putem iza zone Puckaroša do ulaza u Sremske Karlovce u dužini od blizu pet kilometara. Obilaznica magistralnog puta M-21, Novi Sad-Ruma predviđena je od čvora "Mišeluk", uz koridor pruge Petrovaradin-Beočin do veze sa obilaznicom magistralnog puta M-22.1 u dužini od 2.317 metara.
U prethodnom periodu bilo je niz parcijalnih intervencija koje nisu dale očekivane rezultate i odvijanje izuzetno obimnog motornog saobraćaja duž glavnih ulica u Petrovaradinu se nastavilo.
Iako izgleda da dok novi most i obilaznica ne budu završeni ovaj problem neće moći da se reši, ipak postoji način da se intenzitet ovakvog saobraćaja svede najmanju moguću meru.
Da bi se to ostvarilo, sada je trenutak da podržimo ovaj projekat, jer je pritisak javnosti odlučujući u ovom slučaju.
POTPISIVANJE PETICIJE
U subotu 14. aprila
od 8 do 12 časova
ispred Petrovaradinske pijace.
Нема коментара:
Постави коментар