четвртак, 22. септембар 2011.

JAKIĆ MILORAD - PRINCIPI OBEZBEĐENJA LICA I OBJEKATA 8: HOTELSKO OBEZBEĐENJE


 
  HOTELSKO OBEZBEĐENJE



     Jedinstven menadžment koji se odnosi na zaštitu hotela ustvari teži decentralizaciji funkcija obezbeđenja, tako da bi svaki odeljak za sebe snosio odgovornost. Ne možeš raditi više poslova odjednom, odvojena je zaštita gosta od zaštite objekta i podeljen je na zaštitna područja. Ovakav način je dokazao obezbeđenje bogatijim i efikasnijim. Da se ne bi dogodio scenario da svi rade sve, pa kad se nešto dogodi niko nije odgovoran ni zašta. Već svako zna svoj objekat rada i odgovoran je za to. Prvi korak je da se fokusira pažnja na hotelsku zakonsku odgovornost. Uputstva su tačno određena, ona se doziraju u zavisnosti od specifičnosti nivoa zaštite gosta. To sve počinje sa obavezom razumne brige, nešto što je normalno da se pruži kao polazna tačka. Na toj osnovi se bazira hotelsko obezbeđenje. To ima neke neuobičajene pozicije da svaka funkcija u hotelu počev od odeljka za hranu i pića pa sve do sistema za održavanje, mora biti nadgledana, a u nekom smislu od svega toga zavisi zaštita gosta.

     Činjenica je da je najveća dužnost da se zaštiti gost i njegova imovina. Uvek treba da je preča sigurnost gosta od imovine.


     Zaštita svakog gosta dovešće do unapređenja hotelskog menadžmenta i poslovanja. Traži se aktivna zaštita gosta od kriminala. Osnovne stvari koje treba da se kontrolišu:
• Testiranje i kontrola pre zaposlenja.
• Obučavanje osoblja.
• Kontrola ulaza.
• Osvetljenje.
• Kontrola ključeva.
• Zaštita soba za goste.
• Postupanje u znaku uzbune.
• Kontrola kretanja.
• Kontrola izlaska iz objekta.


     Obezbeđenje mora da bude familijarno i da se saživi u sve te grane, tako da šef obezbeđenja uvek ima uvid u sve strukture preko hotelskog obezbeđenja. Dužnost je svih zaposlenih da zaštite imovinu i gosta, a ne samo obezbeđenja.


• U sobu mogu ući samo identifikovani i ovlašćeni.
• Da se strogo vodi računa o ključevima koji nisu u upotrebi, rezervni uredno sklonjeni i da tim ključevima samo mali broj ljudi ima pristup.
• Da se strogo vodi kontrola o izdavanju ključeva.


     Niko ne poznaje sobe bolje od čistačice, domaćice i hausmajstora.


     Zašto ne prepustiti neke odgovornosti personalu koji će izveštavati. Najviše će zapažati ljudi u svome okruženju u smislu svoga posla.


     Da li on ili ona mogu da se nose sa zadatkom? 
• Menadžer dobro zna sastav svake sobe.
• On ili ona mogu se lako prilagoditi scenariju nekog događaja i zajedno treba da postanu deo analize određenih dešavanja i određenih kontramera.
• On ili on će dobiti neku listu koja će sadržati šta je sve potrebno da bi soba bila sigurna.


     Kod odabira svojih ljudi treba da imate stav i tražite određene kvalifikacije shodno poslu koji se radi.


     Radnici sa glavnim menadžerom za obezbeđenje sastaju se svakog dana, menadžer daje određene smernice za rad u svim oblastima. Svi će imati svoju ulogu u zaštiti gosta i njegove imovine. Svi će jasno znati svoje obaveze za koje će biti pripremljeni i obučeni. Tako će svako snositi svoj deo odgovornosti i biti deo programa zaštite gosta.

Нема коментара:

Постави коментар