NOVI SAD - Spomenik osnivačici baleta Srpskog narodnog pozorišta, Marini Olenjinoj, otkriven je na Pozorišnom trgu 2 u blizini Tržnog centra Apolo. Autor skulpture je vajar Laslo Silađi, a statua od belog mermera izrađena je u prirodnoj veličini.
MARINA OLENJINA (rođena u Moskvi 1897. godine – umrla u Beogradu 26. jula 1963. godine) je osnovala Balet Srpskog narodnog pozorišta 8. marta 1950. godine. Prva baletska premijera u Novom Sadu je izvedena 25. maja 1950. godine. Bio je to balet "Šeherezada", kompozitora Nikolaja Rimskog Korsakova u koreografiji Marine Olenjine.
Biografija Marine Olenjine je veoma bogata, a život buran. Bila je jaka ličnost, dostojna poštovanja. U teškom posleratnom periodu, u kojem su baletski umetnici krenuli u stvaranje nove umetničke epohe, bilo je brojnih poteškoća koje su prevazilažene zahvaljujući velikoj požrtvovanosti i snazi Marine Olenjine. Balet Srpskog narodnog pozorišta nikada nije zastao sa radom, ni tada, ali ni nikada kasnije.
Marina Olenjina je imala položaj umetničkog rukovodioca i bila je ličnost koja je odredila fizionomiju novosadskog baletskog ansambla. S obzirom na baletske umetnike kojima se okružila, bilo je jasno da će vrhunska klasična baletska tehnika biti osnova za igru, kao temelj svemu što se kasnije kroz, do sada šezdeset godina, odigravalo na scenama Srpskog narodnog pozorišta. Ova balerina je zaslužna što je publika balet primila kao novu umetnost na ovim prostorima i otvorila put mnogim koreografima i baletskim stvaraocima.
Marina Olenjina bila je ruska balerina koja je osnovala balet Srpskog narodnog pozorišta 8. marta 1950. godine, a prvi balet, "Šeherezada", izveden je iste godine, 25. maja. Otvaranju su prisustvovali predsednik Skupštine grada Aleksandar Jovanović i ruski ambasador Aleksandar Konuzin.
MARINA OLENJINA (rođena u Moskvi 1897. godine – umrla u Beogradu 26. jula 1963. godine) je osnovala Balet Srpskog narodnog pozorišta 8. marta 1950. godine. Prva baletska premijera u Novom Sadu je izvedena 25. maja 1950. godine. Bio je to balet "Šeherezada", kompozitora Nikolaja Rimskog Korsakova u koreografiji Marine Olenjine.
Biografija Marine Olenjine je veoma bogata, a život buran. Bila je jaka ličnost, dostojna poštovanja. U teškom posleratnom periodu, u kojem su baletski umetnici krenuli u stvaranje nove umetničke epohe, bilo je brojnih poteškoća koje su prevazilažene zahvaljujući velikoj požrtvovanosti i snazi Marine Olenjine. Balet Srpskog narodnog pozorišta nikada nije zastao sa radom, ni tada, ali ni nikada kasnije.
Marina Olenjina je imala položaj umetničkog rukovodioca i bila je ličnost koja je odredila fizionomiju novosadskog baletskog ansambla. S obzirom na baletske umetnike kojima se okružila, bilo je jasno da će vrhunska klasična baletska tehnika biti osnova za igru, kao temelj svemu što se kasnije kroz, do sada šezdeset godina, odigravalo na scenama Srpskog narodnog pozorišta. Ova balerina je zaslužna što je publika balet primila kao novu umetnost na ovim prostorima i otvorila put mnogim koreografima i baletskim stvaraocima.
Bila je žena vulkanskog temperamenta, neiscrpne snage i energije. Privlačile su je dramske karakterne uloge u kojima je mogla da rasplamsa svoj temperament. Vrlo izražajna, svaki lik je stvarala u tren oka, dok su je drugi sa manje ili više uspeha, imitirali. Radila je ubistvenim tempom i bila je veoma zahtevna. Gazila je krupnim koracima napred i bila je nazaustavljiva u svojim ambicioznim planovima. Znala je ponekad i da se razljuti, ali je to na igrače delovalo stimulativno, jer ih je to kasnije navelo da igraju kao u transu. Nepogrešivo je umela da prepozna, uoči i iskoristi sve sposobnosti, sklonosti i telente igrača sa kojima je radila. Njeni saradnici su dugo mislili o njoj da je stroga, ali su kasnije shvatili da od svih traži mnogo, ali i da, ako ne više, barem isto toliko i daje. Oni koji su imali prilike da rade sa njom, kažu da nikada nikome nije uputila nijednu ružnu reč ili lošu misao. Balet u Novom Sadu, je bio "čedo" Marine Olenjine. Osnovala ga je i negovala, sa kraćim prekidima, sve do sezone 1955/56, trenutka, kada je zdravlje počelo da je napušta. Gajila je veliku ljubav i slabost prema ansamblu koji je i posle nje nastavio da se izgrađuje.
Нема коментара:
Постави коментар