четвртак, 1. март 2012.

TWITTER RASPRODAJE ARHIVU TREĆEM LICU - "MARKETINŠKA" ŠPIJUNAŽA


DataSift.com     Internet/San Francisko/Moskva - Ugovorom sa preduzećem Datasift, kojom se "otvara arhiva tvitova", Twitter je, ustvari, počeo da prodaje arhivu "cvrkuta" za koje se mislilo da su izbrisani.


     Tviter (Twitter, Inc.) je postigao dogovor o saradnji sa firmom Dejtasift (DataSift) radi otvaranja arhive "tvitova". Kompanije sada mogu da radi tržišnih istraživanja traže i analiziraju i do dve godine unazad "tvitove" - kratke poruke koje se objavljuju na društvenoj mreži Tviter (Twitter.com).
DataSift.com (01.03.2012.)
     Firmama je omogućeno da traže "tvitove" unazad sve do januara 2010. godine, za svrhe planiranja marketinških kampanja, fokusiranja na uticajne korisnike, ali i za predviđanja nekih događaja. 


     Do sada su kompanije pregled "tvitova" mogle da obavljaju samo za period od poslednjih 30 dana. Poređenja radi, redovni korisnici mogu da imaju pristup postovima iz prethodnih sedam dana.


    Dejtasift (Datasift.com) je prva kompanija koja je najširem tržištu ponudila kompletnu arhivu svih "cvrkuta" u poslednje dve godine.


     Na naslovnoj stranici kompanije, DataSift navodi reči dirketora Platforme za Twitter Rajana Sarvera (Ryan Sarver): "Ekspanzija Dejtasifta da je tržište za uvid u podatke Tvitera u realnom vremenu u rastu i da biznis od njega cveta. Sada još više stručnjaka za razvoj neko ikada može da odgovori na sve veće zahteve tržišta, filtriranjem više od 250 miliona tvitova dnevno u trenutno upotrebljive informacije."
     Twitter je i ranije imao saradnju sa nizom kompanija, od kojih je najpoznatija bila ona sa ruskom kompanijom Jandeks (Яндекс – yandex.ru), vlasnikom za rusko tržište najvažnijeg pretraživača (sa udelom od oko 64% ukupnog tržišta pretraživača). 


     Jandeks je savezništvo sa Tviterom ostvario iz pragmatičnih razloga, uvidevši da su tvitovi odličan izvor informacija i novosti. Partnerstvo, objavljeno 22. februara, bio pokušaj "kontrole štete" zbog prekida objavljivanja tvitova na pretraživaču Guglu (Google.com) sa kojim je Tviter u zategnutim odnosima. 


     Jandeks je takođe objavio da je "unapređena pretraga sadržaja" i naveo da sastavni deo prikazanih rezultata pretrage čine i oni povezani s Tviterom, i imaju posebno, grafički izdvojeno mesto. 
(B92, BETA, TWITTER, YANDEX)

Нема коментара:

Постави коментар