U "Železnicama" objašnjavaju da se takav plan uklapa u predviđenu dinamiku izgradnje i ugovoreni rok od 32 meseca, koji teče od 10. marta ove godine, kada je počela izrada glavnog projekta, za čiji završetak je određeno vreme od šest meseci. To znači da radovi na obali nisu ni bili planirani za ovu građevinsku sezonu, već za 2012. i 2013. Da li će se uspeti za relativno kratko vreme izgraditi tako veliki most, preko kojeg će prelaziti i dvokolosečna pruga i drumska saobraćajnica, diskutabilno je. Jer, kada je šef delegacije Evropske komisije u Srbiji Vensan Dežer izrazio nadu da će na kraju svog mandata 2013. prošetati novim mostom, obećao je da će radovi početi već ove godine sA prvim lepim danima – što se nije desilo.
Tender za izgradnju i projektovanje novog mosta, te uklanjanje postojećeg privremenog dobio je špansko-italijanski konzorcijum, koji čine dve španske firme – AZVI i "Horta Koslada" i italijanski "Tadei", a ugovor je potpisan krajem januara u Vladi Vojvodine. Novi "Žeželj" ličiće na prethodni, osim što će lukovi biti nakošeni prema unutra i izgrađeni od čelika, a ne betona. Ukupna vrednost radova na tom mostu prvobitno je bila procenjena na oko 60 miliona evra, od kojih bi EU preko IPA-fonda dala polovinu, Pokrajina 20 miliona i Grad ostatak. Međutim, cena je snižena na 45 miliona evra, tako da će uštede biti uložene u prilazne puteve za most i za druge projekte u zemlji.
EU daruje čeličnu konstrukciju
Od oko 45 miliona evra, koliko će koštati novi most, izgradnju čelične konstrukcije mosta finansiraće EU iz bespovratnih sredstava s oko 26,2 miliona evra. Autonomna Pokrajina Vojvodina i grad Novi Sad finansiraće demontažu privremenog i montažu novog mosta, ukupno vredne oko 19,1 miliona evra, u odnosu dva prema jedan: Pokrajina obezbeđuje oko 12,7 miliona evra, a Novi Sad oko 6,4 miliona.
(R. Dautović)
Нема коментара:
Постави коментар