субота, 24. децембар 2011.

ĆERKA JULIJE TIMOŠENKO: ONI ŽELE PROVOKACIJAMA SKRENUTI PAŽNJU SA NEZAKONITOG ZADRŽAVANJA MOJE MAMU U ZATVORU


     Mrzim politiku. Uopšte me ne zanima. Nisam tako jaka kao moja mama - rekla je drhteći na kijevskom mrazu pred teškim i turobnim škripavim vratima Lukjanovskog zatvora Jevgenija Kar, ćerka najpoznatije ukrajinske zatvorenice Julije Timošenko, bivše premijerke koja je nedavno osuđena na sedam godina tamnice zbog "prekoračenja ovlašćenja i štetnog ugovora", iako se ne može poreći da je suđenje politički motivisano.
JEVGENIJA KAR I NJEN ADVOKAT ISPRED SUDA U KOJEVU
     - Zbog ovoga što se dogodilo mojoj mami, zbog ovoga što joj radi režim, prvi sam put odlučila da istupim i javno se angažujem, što nikad nisam volela, ali to činim kako bih zaštitila mamu od onih koji žele da sruše sve što je stvoreno u 'narandžastoj revoluciji' - dodala je 31-godišnja ćerka ukrajinske Gvozdene lejdi, kako zovu Juliju Timošenko, harizmatičnu proevropsku liderku, svojevrsnu istočnoevropsku Evitu Peron.


     Politički proces


     Julija Timošenko predvodila je burnu "narandžastu revoluciju" koja je u snežnoj vejavici u decembru 2004. oduvala nabusitog Viktora Janukoviča, bila je velika pobednica i činilo se da je cela Ukrajina pod njenim vitkim nogama i u njenoj tradicionalnoj zapadnoukrajinskoj pletenici. Ali, politika je, pogotovo u nespokojnoj 50-milionskoj Ukrajini, varljiva. U nepunih sedam godina stvari su se promenile i tada popljuvani Janukovič vratio se na velika vrata: iskoristio je netrpeljivost "narandžastog tandema" Juščenko - Timošenko i na zadovoljstvo najmanje pola Ukrajine (istočnog i južnog dela) vratio se u predsedničke odaje u Kijev. Uskoro je otpremio "lady Ju" u zatvor, ostavši tako, barem zasad, sam na uzburkanoj političkoj sceni.
pr_b1508.jpg
     - Osuda moje mame osvetnička je presuda koja služi samo tome da ostalim protivnicima režima poruči: Ne dižite glavu, ne pokušavajte se boriti sa nama - rekla je Jevgenija Kar, nekadašnja manekenka i predstavnica zlatne mladeži postsovjetske Ukrajine, koja je u Londonu završila politologiju. Jevgenija je jedino dete Julije i Aleksandra Timošenko. Rodila se u velikoj studentskoj ljubavi kada je studentkinja prve godine dnjepropetrovskog univerziteta Julija imala tek 20 godina. Jevgenija je živela bezbrižno dok su mama i tata gradili karijere. Volela je sve što vole mladi, zgodna poput mame, postala je model, a onda se zaljubila u razvedenog britanskog rokera i bajkera Šona Kara, frontmena metalik grupe Death Wally Screamers, koji je 17 godina stariji od nje. Hir mlade ukrajinske princeze koja je udobno živela u senci velike mame.


     Borba za pravdu


     Sada ju je mamina zatvorska sudbina izbacila iz bezbrižnosti i naterala na očajničku borbu sa vladajućim režimom. Obilazi Brisel gde razgovara sa Štefanom Fileom. U Strazburu traži pravdu za svoju mamu i čeka presudu tamošnjeg Suda za ljudska prava.


     Obična provokacija
     "Moj angažman ne sviđa se režimu, kao ni moja nova građanska pozicija. Moj glavni cilj u životu je samo jedan: borba za slobodu moje mame. Sve ostale spekulacije i nagađanja koji od mog sadašnjeg delovanja žele napraviti senzaciju najobičnija su provokacija. Oni time žele skrenuti pažnju sa onoga najvažnijeg - nezakonitog zadržavanja moje mame u zatvoru", ističe Jevgenija u Independentu. - Sigurna sam da će mama sudelovati na parlamentarnim izborima 2012., a i na predsedničkim izborima. Verujem u to. Za pravdu se treba tući - tvrdi.


Нема коментара:

Постави коментар