недеља, 15. јануар 2012.

FIDEL KASTRO: MIR U SVETU VISI O NITI


     Povodom susreta sa iranskim predsednikom, vođa kubanske revolucije Fidel Kastro objavio je tekst u kojem analizira taj susret, ali takođe daje i svoje viđenje aktuelne krize na Bliskom Istoku.
slika: Fidel Castro: "Mir u svijetu visi o niti"
     Tekst u celosti možete pregledati (na engleskom) ovde: http://en.cubadebate.cu/reflections-fidel/2012/01/14/world-peace-hanging-by-theread/


     Ovo je slobodni prevod nekoliko uvodnih paragrafa sa engleskog jezika:


     "Juče sam imao zadovoljstvo voditi ugodan razgovor sa Mahmud Ahmadinedžadom. Nisam ga video još od 2006., prošlo je više od 5 godina, tada je posetio našu zemlju u sklopu 14. samita Saveza nesvrstanih. 


     Teško sam se razboleo mesec dana pre početka samita, nisam mogao ni sedeti u krevetu. Mnogi uvaženi državnici koji su bili na samitu došli su da me posete. Čavez i Evo Morales nekoliko puta.


     Jedno popodne došla su 4 gosta: sekretar UN-a Kofi Anan, predsednik Alžira Abdelaziz Buteflika, iranski predsednik Mahmud Ahmadinedžad i kineski zamenik ministra spoljnih poslova Jang Jieči. To mi je puno značilo jer sam baš tada bio na intenzivnom lečenju svoje desne ruke koju sam teško ozledio pri padu u Santa Klari. Sa četvoricom sam tada raspravljao o teškoćama u kojima se svet nalazi, problemima koji su postali izuzetno kompleksni.


     Za vreme jučerašnje posete, primetio sam kako je iranski predsednik potpuno miran i spokojan. Nimalo nije zabrinut zbog američkih pretnji i potpuno je uveren u snagu svog naroda da se može suočiti sa agresorom kao i u snagu svog oružja - kojeg, dobrim delom, proizvode sami - da mogu zadati snažan udarac agresoru.


     Iskreno, gotovo da i nismo raspravljali o ratnim temama. Mahmud Ahmadinedžad je bio fokusiran na temu koju je izneo u sklopu svog predavanja na univerzitetu u Havani: "Proces i stvaranje mira, bezbednosti, poštovanja i ljudskog dostojanstva kao osnovna potreba svih ljudi kroz istoriju.


     Uveren sam kako Iran neće napraviti nikakvu ishitrenu akciju koja bi mogla dovesti do početka rata. Ako do rata i dođe za to će sigurno biti odgovorno američko carstvo."
Fidel Castro, zajedno s ostalim revolucionarima, preuzeo je vlast na Kubi 1959. Na slici: Che Guevara i Fidel Castro

     U ostatku svog podužeg teksta Fidel Kastro je takođe upozorio na veliku opasnost od nuklearnog naoružanja. Prema njemu, nakon Drugog svetskog rata postojao je konsenzus da se zabrani nuklearno oružje, ali SAD na to nije pristao. Shodno tome, sve veći broj država počeo je razvijati svoje bombe. Uzevši taj detalj u obzir, Fidel Kastro smatra kako svaka zemlja danas ima pravo na nuklearno oružje, a ne samo velike sile.
(cubadebate.cu)

Нема коментара:

Постави коментар