понедељак, 19. септембар 2011.

BURBAH: VOJVOĐANSKA ŽELEZNICA UPROPAŠTENA


     Vojvodina se možda i neće usrećiti ukoliko istraje u borbi da dobije nadležnost nad železnicom, imajući u vidu da su "Železnice Vojvodine" potpuno uništene, tvrdi poslednji direktor "Železnica Vojvodine" Gerhard Burbah.


     Burbah u intervjuu za Press navodi da je železnička infrastruktura u Vojvodini, koja je važila za najrazvijeniju u bivšoj državi, dovedena do ivice propasti u poslednje dve decenije, od kada njome ponovo upravlja država Srbija. Burbah tu činjenicu ilustruje i primerom da je u vreme dok je pokrajina kontrolisala železnicu voz od Beograda do Mađarske putovao tri i po sata, a sada mu treba više od četiri časa samo do Subotice.


     Prema njegovim rečima, za deceniju i po kada je Vojvodina imala železnicu pod svojom ingerencijom, izgrađeno je više od deset hiljada kilometara pruge, uključujući i brojne nove pravce, koji su povezivali pokrajinu sa susednim državama. Dobar deo vagona bio je klimatizovan i prilagođen za brzine i do 200 kilometara na čas.


     Burbah ističe da je u tih 15 godina u pruge Vojvodine uloženo je oko 540 miliona dolara. "Malo ljudi zna da su vozovi 1922. godine u Srbiji išli brže nego današnji, kao i da je Vojvodina, početkom prošlog veka, imala možda i najgušću pružnu mrežu u Evropi. To je, naravno, nagrizano i zapostavljano kroz razne države i sisteme, ali je od 1974. godine usledio kompletan preporod, ponajviše zahvaljujući razumevanju vojvođanske vlade, skupštine i građana koji su doprinosom pomagali taj siloviti razvoj", navodi Burbah.

Нема коментара:

Постави коментар