четвртак, 30. јун 2011.

FRANCUZI I NEMCI SNABDEVAJU ORUŽJEM LIBIJSKE PLAĆENIKE, A AMERIKANCI DOLARIMA


FRANCUSKA SLALA ORUŽJE POBUNJENICIMA
LIBIJSKI POBUNJENICI
     Francuski vojni zvaničnici su saopštili da su ovog meseca pomagali libijskim pobunjenicima koji se u planinama na zapadu Libije bore sa vladinim snagama i doturali im oružje, municiju i hranu.
Zapadne novinske agencije prenose izjavu neimenovanog zvaničnika koji je potvrdio izveštaj objavljen u listu "Figaro", prema kojem su "velike količine" oružja spuštene uz pomoć padobrana na područje Džebel Nafusa.

     Pobunjenici su juče saopštili da su od vladinih snaga osvojili veliko skladište oružja i goriva, što će dovesti do ubrzavanja prodora prema Tripoliju. Stotine pobunjeničkih boraca su juče pretraživale skladište, koje je delimično uništeno u bombardovanju NATO-a.

     Ipak, veliki deo oružja i opreme nije oštećen, tako da su pobunjenici konvoj vozila natovarili raketama, municijom i oružjem.
(Vesti Glasa Amerike, 30.06.2011.)

NEMCI DAJU ORUŽJE ZA OPERACIJE NA­TO-a U LIBIJI
     Pra­vu uz­bu­nu u Ber­li­nu stvo­ri­la je in­for­ma­ci­ja da, bez zna­nja i do­zvo­le Bun­de­sta­ga, ne­mač­ka voj­ska od mi­nu­log vi­ken­da snab­de­va oruž­jem, mu­ni­ci­jom i re­zer­vnim de­lo­vi­ma NA­TO za po­tre­be voj­nih ope­ra­ci­ja u Li­bi­ji.

     Taj­ni do­go­vor po­stig­nut je iz­me­đu (ne­i­me­no­va­nih) ame­rič­kih i bri­tan­skih zva­nič­ni­ka u voj­noj ali­jan­si, sa jed­ne stra­ne, i ne­mač­kog mi­ni­stra od­bra­ne To­ma­sa de Me­zjea. Taj­ni sa­sta­nak odr­žan je u se­di­štu NA­TO-a u Bri­se­lu, iz­ve­stio je po obi­ča­ju do­bro in­for­mi­sa­ni ne­mač­ki ne­delj­nik "Špigl". Ko­li­ko je do­bro ne­delj­nik in­for­mi­san u ovom pi­ta­nju uka­zu­je po­da­tak da su čla­no­vi par­la­men­tar­ne ko­mi­si­je za nad­zor voj­ske u Bun­de­sta­gu u "Špi­glu" pro­či­ta­li šta se iza nji­ho­vih le­đa do­ga­đa.

     Iz ka­bi­ne­ta ne­mač­kog Bun­de­sve­ra sti­glo je pri­zna­nje da je voj­ska "pri­sta­la u na­če­lu" da snab­de­va NA­TO neo­p­hod­nim oruž­jem i oru­đem. Sa­op­šte­no je, ta­ko­đe, da voj­na upra­va još ne ras­po­la­že in­for­ma­ci­jom da li je do­go­vo­re­no snab­de­va­nje po­če­lo ili ne.

     Opo­zi­ci­ja, u me­đu­vre­me­nu, pri­pre­ma zah­tev za sa­zi­va­nje hit­ne sed­ni­ce Voj­ne ko­mi­si­je u Bun­de­sta­gu, ali i van­red­nu in­ter­pe­la­ci­ju – sa jed­nom tač­kom dnev­nog re­da: "da li ak­tu­el­na vla­da An­ge­le Mer­kel na­mer­no do­vo­di čla­no­ve sa­zi­va u Bun­de­sta­gu u za­blu­du?" So­ci­jal­de­mo­krat­ski voj­ni mi­ni­star u sen­ci Raj­ner Ar­nold is­ta­kao je ju­če na hit­no sa­zva­noj kon­fe­ren­ci­ji za štam­pu da je ne­pri­hva­tlji­vo da vla­da od­bi­ja da (sa)uče­stvu­je u voj­nim ope­ra­ci­ja­ma u Li­bi­ji, a da, sa dru­ge stra­ne, snab­de­va tru­pe NA­TO-a neo­p­hod­nim oruž­jem i mu­ni­ci­jom – prak­tič­no omo­gu­ća­va ne­sme­ta­no od­vi­ja­nje ope­ra­ci­ja.

POBUNJENI PLAĆENICI TRAŽE OBEĆANI NOVAC
     Libijski pobunjenici saopštili su da su ostali bez novca i sredstava i da nisu dobili ni deo od oko milijardu dolara koje su im međunarodni donatori obećali početkom meseca. Pozivajući donatore da ispune obećanja i pomognu Nacionalnom tranzicionom savetu, pobunjenici su saopštili i da su uspostavili mehanizam za transfer novca koji im je hitno potreban. Kako je rekao potpredsednik Saveta Abdel Hafiz Goga, pomoć je trebalo da počne da stiže prošle nedelje, ali to se nije dogodilo. Na konferenciji u Abu Dabiju početkom meseca donatori su obećali da će pomoći libijskim pobunjenicima novcem i potrebnim sredstvima.


Нема коментара:

Постави коментар