NOVI SAD – Idejni projekat za novi most na starim stubovima Mosta Franca Jozefa projektnog biroa ''Ponting'' iz Maribora trebalo bi da stigne do danas, što je i krajnji rok za njegovu dostavu. Termin od 200 dana, koliko je u ugovoru bilo predviđeno za završetak idejnog rešenja novog mosta sa svim putnim prilazima sa obe strane Dunava, počeo je da teče 27. februara, kad je podneta bankarska garancija, a ne sedamnaest dana ranije, kada su ''Ponting'' i Zavod za izgradnju grada potpisali ugovor o izradi idejne dokumentacije, kazala je PR ZIG-a Vesna Katić.
Saobraćajna petlja manjih dimenzija
Idejno rešenje saobraćajne petlje sa novosadske strane prilaza mostu uradio je partner ''Pontinga'' – Centar za puteve Vojvodine (CPV), te je taj deo projektne dokumentacije završen, potvrdila je Branislava Jakovljević, generalni direktor tog preduzeća. Iako je u prvoj varijanti bilo reči da će se penjanje na most rešiti kružnim tokom na raskrsnici ulica Stevana Musića, Zorana Đinđića i Bulevara cara Lazara, CVP je nakon proračuna promenio mišljenje jer se ispostavilo da će frekvencija saobraćaja biti mnogo veća, te je petlja neophodna kako se saobraćaj ne bi usporavao na toj raskrsnici, pošto će to biti tranzitni putni pravac, naročito kada se izgrade dva bulevara – Somborski i Subotički.
Jakovljevićeva je naglasila da će buduća petlja po dimenzijama mnogo manje ulaziti u univerzitetski kampus, kao i da će biti jednostavnija, sa minimalnim zapletom, a samim tim i manjih dimenzija.
Kombinacija betona i čelika na tri stuba
Budući most biće kombinacija čelika i betona. Trebalo bi da se oslanja na tri ili četiri stuba nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa, koji će morati da se nadvise nekoliko metara. Imaće četiri kolovozne trake, po dve za oba smera, a pešaci i biciklisti imaće obostrano i zajedničke staze, široke dva i po metra, odvojene samo vizuelno horizontalnom saobraćajnom signalizacijom, kao na Varadinskom mostu. Ono što je takođe bilo usvojeno prilikom potpisivanja ugovora, a pojavilo se kao nerešivi tehnički problem jeste nemogućnost prolaska pešaka i dvotočkaša kroz tunel. Prolaz kroz Tvrđavu projektant je trebalo takođe detaljno da reši u ovom idejnom projektu. Kako je ranije najavljeno, tunel će biti jedna cev, ali sa po dve saobraćajnice, koje će biti odvojene prozirnim barijerama radi bezbednosti prometa, što znači da će se tunel proširivati za nekoliko metara. Na raskrsnici ulica Preradovićeve i Dunavskih divizija biće izveden kružni tok saobraćaja, uz proširenje raskrsnice rušenjem nekoliko porodičnih kuća u Preradovićevoj ulici.
Ugovorena vrednost posla za izradu idejnog projekta iznosi oko 122 miliona dinara, a novac je obezbeđen zahvaljujući programu ZIG-a u gradskom budžetu.
(M.M.Idei-Trifunović, 15.09.2011.)
Žeželj ima prednost
Glavni projekat i izbor izvođača za izgradnju budućeg mosta koji će prolaziti kroz Petrovaradinsku tvrđavu pričekaće se najmanje do iduće godine. Odlaganje poslednje faze pred izgradnju direktno je povezano sa ekonomskom krizom u svetu i kod nas. Međutim, gradski oci ne bi imali izbora i da je u kasi bilo novca za novi most, jer je izgradnja Žeželjevog mosta ocenjena kao prioritet i u Srbiji i u EU. Problem je što lokalna samouprava mora u tome učestvovati sa preko tri miliona evra u gradnji železničkog mosta koji je na trasi Koridora 10.
Нема коментара:
Постави коментар